گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی کتاب «آمیختگی اساسی در عرصه فراملی»

Constitutional Engagement in a Transnational Era

آمیختگی اساسی در عرصه فراملی

هم اکنون، حقوق اساسی در سراسر جهان در محیط رو به گسترش فراملی از معاهدات بین المللی، عرف حقوقی بین الملل، زیرساخت فوق ملی حقوق بشر و تجارت و آگاهی قضایی تطبیقی در حال رشد، عمل می کند. این محیط نوین در ارجاعات رو به گسترش به تصمیمات دادگاه قانون اساسی در سراسر جهان بازتاب یافته است؛ صورت فلکی نظم حقوقی که قوانین اساسی مستقر شده در آن فعالیت می نمودند تغییر یافته، بیشترشدن نهادها قانونگذار ، منابع حقوقی بین المللی و تعاملات چندملیتی، نظام های حقوقی مختلفی را در منظر بررسی قرارداده است. چگونه این پدیده های فراملی درک ما را از نقش قوانین اساسی و از دادگاه های قانون اساسی، تغییر می دهد؟ آمیختگی قوانین اساسی در حوزه­ی فراملی با نگاه به تصمیمات دادگاه های قوانین اساسی از سراسر جهان به این پرسش و همچنین شناسایی حالت، مقاومت، همگرایی یا آمیختگی آنها با حقوق بین الملل یا خارجی می پردازد.می پردازد و برای ایالات متحده، این کتاب آمیختگی با احتیاط توسط دیوان عالی کشور با منابع فراملی قانون در تفسیر قانون اساسی ملی را پیشنهاد می نماید.

این کتاب نوشته ویکی جکسن(Vicki C. Jackson) از برجسته ترین اساتید حقوق اساسی فراملی در دانشگاه هاروارد و منشتر شده توسط انتشارات آکسفورد می باشد که مطالعه و ترجمه آن برای پژوهشگران حقوق، اساسی، بین الملل و تطبیقی پیشنهاد میگردد.

در ادامه ترجمه اینجانب از برخی دیگر مشخصات و فهرست کتاب را مطالعه نمایید.

از ویژگی های آن می توان موارد ذیل را برشمرد:

·        نقش قانون اساسی و حقوق اساسی در محیط حقوقی در حال تغییر کنونی، تجزیه و تحلیل جریان های پیچیده ای از همگرایی، مقاومت و آمیختگی فراملی در ایالات متحده، استرالیا، کانادا، کلمبیا، فرانسه، آلمان، هند، آفریقای جنوبی و جاهای دیگر می پردازد.

·        پدیده های متعدد فراملی(شامل قوانین ملی که دارای نفوذ در خارج از مرزهای خود مانند یک آرایه گسترده از قوانین بین المللی هستند) که در ک ما را از نقش قوانین و دادگاه های اساسی در تصمیم گیری تحت تاثیر قرار می دهند.

·        مطالعه ای با اهمیت از حقوق اساسی تطبیقی توسط یکی از مهمترین پژوهشگران حوزه حقوق اساسی داخلی و تطبیقی.

·        به تعریف چگونگی ارتباط تجربیات تطبیقی بین المللی به برداشت های مربوط به قوانین اساسی و همچنین به تفصیل به گفتگو در مورد مشترکات احتمالی چندگانه حقوق اساسی و بین الملل می پردازد.

·         قوانین اساسی و گفتگوی  در خصوص جزئیات و اتصالات ممکن است چند بین قوانین بین المللی و قانون اساسی.

موضوعات اصلی و فهرست کتاب عبارتند از:

فلسفه وجودی حقوق اساسی - همگرایی، مقاومت و آمیختگی

1)      بخش اول: مقاومت در برابر فراملی

2)      فصل دوم: همگرایی فراملی

3)      فصل سوم: آمیختگی فراملی

4)      فصل چهارم: چرایی آمیختگی فراملی در احکام قضایی(مربوط به حقوق اساسی) دیوان عالی قانون اساسی در ایالات متحده؟

5)      فصل پنجم: آمیختگی، نظریه تفسیری ایالات متحده و قانون اساسی چندکاره

6)      فصل ششم: آمیختگی فراملی: یک چارچوب مفهومی

7)      فصل هفتم: آمیختگی، برابری، و قانون اساسی پیر

8)      فصل هشتم: ویژگیهای قانون اساسی، فدرالیسم و فراملی

9)      فصل نهم: قوانین اساسی به عنوان نهادهای واسطه، ارزش های (قانون)اساسی فراملی و آمیختگی در قرن بیست و یکم تفسیر (قانون) اساسی

English

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی