گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی کتاب «حدود و مشروعیت همه پرسی»

نگاهی تازه به همه پرسی از دریچه مشروطیت، دمکراسی و لیبرالیسم


 ارزیابی می کند که آیا و چگونه همه پرسی می تواند به عنوان یک مکانیسم موثر و قابل اعتماد برای حاکمیت مردمی و انتخاب دمکراتیک مورد استفاده قرار گیرد.


محققانی که به مجموعه‌ای از موارد مختلف نگاه می‌کنند با این سؤال اساسی در همه پرسی دست و پنجه نرم می‌کنند: مردم چه کسانی هستند و چگونه میتوانیم بفهمیم که آنها چه زمانی صحبت کرده‌اند؟

 

امکان استفاده های تقویت کننده دمکراسی و سوء استفاده های ضد دمکراتیک از همه پرسی ها تناقضی را آشکار می کند: مکانیسم های دمکراسی می توانند برای اعمال خشونت علیه اصول اساسی دمکراسی مورد سوء استفاده قرار گیرند. کتاب حدود و مشروعیت همه پرسی‌ها به دنبال شناسایی استانداردهایی قابل استفاده  برای ارزیابی مشروعیت دمکراتیک یک رفراندوم در زمانی ناتوانی هنجارهای لیبرال دمکراسى سنتی برای تکیه بر آنها است.

  • Ali Shirvani

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی