گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

معرفی کتاب «قانون اساسی نامرئی»

قانون اساسی نامرئی

The Invisible Constitution

بی گمان، هر قانون اساسی، نه تنها سند عینی است که چهارچوب حقوقی و قوانین آن کشور را مشخص می نماید، بلکه ابزاری مشهود است معنا و منظور خود را  به روشنی در متن خود آورده است، با این حال، آنچه که در این متون بیان نگردیده، نقش کلیدی در تفسیر هر قانون اساسی ایفا می نماید. این موضوع یکی از بحث برانگیزترین موضوعات حقوق اساسی کنونی می باشد که چگونه و به چه میزان می توان با خوانشی متفاوت به آن دست یافت.   

کتاب حقوق اساسی نامرئی، نوشته لارنس اچ ترایب، به بررسی این موضوع در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا می پردازد و که نوع و شیوه تحلیل و بررسی این موضوع، نوآروانه و جدید می باشد.

موضوعات اصلی این کتاب عبارتند از: 1) ورای دید(مرئی)، 2)تعریف زمینه، 3) یافته های ورای متن، 4) مفهوم آزادی و برابری و مرزهای قدرت دولت، 5) تجسم نامرئی؛ خواندن این کتاب و آشنایی با دیدگاه نویسنده نسبت به متن قانون اساسی ایالات متحده که در داخل و خارج از آن  کشور، گهگاه سندی مقدس پنداشته می شود، بسیار سودمند می باشد.

درباره نویسنده: لارنس اچ ترایب (Laurence H. Tribe) از پژوهشگران و اساتید حقوق اساسی دانشگاه هاروارد و نویسنده بیش از 100 کتاب و مقاله در حوزه حقوق اساسی، بویژه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا می باشد. بسیاری از پرونده های مطروحه و مربوط به حقوق اساسی در دیوان عالی ایالات متحده را مورد بحث قرار داده و همچنین کنگره وی را برای اظهار نظر در موضوعات مرتبط فراخوانده است.  

English

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی