گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

«اقتباس اساسی، استفاده ناصواب»

جهانی شدن حقوق و به زیر کشیدن لیبرال دمکراسی

قانون به عنوان یک رشته به سرعت در حال جهانی شدن است و بسیاری از وکلا، قضات و رهبران سیاسی درگیر یک فرآیند تطبیقی «اقتباس» هستند. اما این شکل جدید جهانی سازی حقوقی دارای جنبه های تاریکی است: زیرا اقتباس، فقط منبع الهام افرادی نیست که به دنبال تقویت و بهبود نهادها و سیاست های دمکراتیک هستند. این شکل از جهانی شدن و اقتباس اساسی به طور فزاینده ای الهام بخش و مشروعیت بخش برای کسانی است که به دنبال فرار از دمکراسی در خفا، تحت عنوان نوعی پوشش لیبرال دمکراتیک مصنوعی هستند.

کتاب اقتباس اساسی جهانی شدن حقوق و به زیر کشیدن لیبرال دمکراسی، این پدیده را شرح می دهد، چگونگی موفق شدن آن و آنچه را که می توانیم برای جلوگیری از نتایجش انجام دهیم را شرح می‌دهد.

این کتاب الگوهای فعلی بازسازی سنگرهای دمکراتیک را توضیح می‌دهد و به بررسی شیوه‌های مختلف استفاده ناصواب از اساسی گرایی می‌پردزاد؛ و انواع مختلف و فنآوری‌هایی که به مشروع سازی نقش ایدئولوژی که به حمایت از حالت‌ها استفاده ناصواب از اساسی گرایی شرح می‌دهد.

این کتاب سهم مهمی در تحقیق و پژوهش حقوقی و سیاسی دارد و مورد توجه همه کسانی است که در رشته های حقوقی و سیاسی، حقوق عمومی، نظریه قانون اساسی، نظریه سیاسی و علوم سیاسی تحقیق می کنند.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی