گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

گاهداد در نظر در راستای تدوین دانشنامه‌های فارسی و موضوعی قوانین اساسی بصورت آنلاین و رایگان، یک دوره آموزش مقاله نویسی را هم زمان برای شرکت کنندگان در تدوین این دانشنامه برگزار نماید.

اهداف برگزاری این دوره عبارتند از

·      تدوین دانشنامه‌های موضوعی قوانین اساسی کشورها (فارسی) مانند دانشنامه قوای مجریه در کشورها (روسای کشور، روسای دولت، نحوه انتصاب، انواع اختیارات و نحوه استفاده....)، دانشنامه قوای قضائیه (تشکیلات و ساختار قوای قضائیه در کشورها،‌ انواع دادگاه‌ها، قضات، دادرسی اساسی، دیوان قانون اساسی، اختیارات، نحوه رسیدگی....)، دانشنامه قوای مقننه در کشورها (انواع مجالس، دو مجلسی، تک مجلسی، نحوه قانون گذاری، تعداد اعضا و نحوه انتخاب نمایندگان، انواع قانونگذاری....)  و دانشنامه های زیرمجموعه دیگر بر اساس پیشنهاد و توانایی شرکت کنندگان در دوره مانند دانشنامه‌های موضوعی حقوق بین‌الملل در قوانین اساسی، وضعیت اضطراری، نحوه بازنگری، نحوه همه پرسی، حقوق اقلیت‌ها و حقوق بنیادین در قوانین اساسی، مقدمه در‌ قوانین اساسی و .....)

·      آموزش دانشجویان و علاقمندان به نگارش و انتشار مقالات (شامل نحوه تهیه طرح مقاله، انجام تحقیق، تدوین و ارسال مقاله به مجلات تخصصی و دارای اعتبار ملی و بین المللی )

·      آموزش مقاله نویسی فارسی(تدوین و ویرایش یک مقاله فارسی با توجه به علاقه و توانمندی هر شرکت کننده در مدت دوره)

·      آموزش مقاله نویسی و انتشار مقاله انگلیسی (تدوین و ویرایش یک مقاله انگلیسی با توجه به علاقه و توانمندی هر شرکت کننده)

توضیح: انتظار می رود شرکت کنندگان، حداقل یک مقاله به زبان فارسی و متناظر با آن مقاله دیگری به زبان انگلیسی با همکاری مشترک منتشر نمایند.

 

·      شرکت در این طرح و دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این طرح و دوره آموزشی برای کلیه دانشجویان حقوق دارای آشنایی مختصر با زبان انگلیسی، علی الخصوص کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های حقوق عمومی، حقوق بین الملل، حقوق تطبیقی و دیگر گرایشهای حقوقی که گرایش آنها با موضوعات حقوق اساسی مرتبط می باشد (اقتصاد، تجارت، بودجه نویسی و... در حقوق اساسی) جهت انتشار مقاله

·      شرکت در این طرح و دوره به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

این دوره به دانشجویان حقوق و رشته‌های مرتبط اعم از کارشناسی و به بالا با گرایش‌ها رشته‌های حقوق عمومی، حقوق بین الملل، حقوق اداری، حقوق اساسی، حقوق اقتصادی و ... همچنین علاقمندان به تقویت رزومه پژوهشی جهت ادامه و فراغت از تحصیل در داخل و خارج از کشور توصیه می گردد. 


·      نحوه ثبت نام، شرکت و همکاری در دوره:

علاقمندان موارد زیر را می توانند تا پایان مهر 1400 به آدرس رایانامه (encyclopediaofconstitutions@gmail.com) ارسال نمایند تا پس از بررسی، در صورت نیاز مصاحبه انجام شود.


1)    نامه پوششی(معرفی و تشریح انگیزه شرکت)

2)    رزومه‌ مختصر از خلاصه توانایی‌ها و علاقمندی‌های علمی و آموزشی خود اعم از تحصیلات عالیه و زبان‌های خارجی را حداکثر در سه صفحه با موضوع (دانشنامه حقوق اساسی)

3)    نامه درخواست هزینه پژوهشی


·      زمان و مدت دوره:

کلیه مراحل آموزشی و همکاری در این دوره، برای مدت یکسال از هفته دوم آبان 1400 خواهد بود و در صورت نیاز، تمدید خواهد شد.

·      نحوه برگزاری دوره:

دوره‌های آموزشی بصورت آنلاین، هفتگی و در دو قسمت 45 دقیقه‌ای (90 دقیقه در مجموع) برای شرکت کنندگان برگزار  میگردد.


در طول مدت همکاری و آموزش، هر یک از شرکت کنندگان مطابق آموزش‌ها و راهنمایی‌ها به تهیه داده، تدوین و متن مدخل اصلی جهت انتشار در دانشنامه مادر (قانون اساسی) و دانشنامه زیرمجموعه (یکی از قوای سه گانه یا مبحث دیگری از این دست مانند، حقوق بنیادین در قوانین اساسی، نحوه بودجه نویسی، مقدمه‌ قوانین اساسی) مورد نظر پرداخته و در انتها نیز پس از تهیه داده‌های دانشنامه، با راهنمایی و آموزش مربوطه به تدوین و تحلیل تطبیقی پرداخته، و به دو زبان فارسی و انگلیسی در مجلات ملی و بین المللی معتبر هدف ارائه خواهند شد.

·      فوائد دوره

شرکت کنندگان پس از پایان این دوره ضمن آشنایی با مراحل تدوین مقاله علمی، ارائه و انتشار آن دارای سه دستآورد، یک مدخل حقوق اساسی بر اساس کشور مورد مطالعه، و دو مقاله تخصصی با مسئولیت مشترک به زبان فارسی و انگلیسی از تحلیل تطبیقی مدخل کار شده با حقوق اساسی کشور دیگر خواهند داشت.


یکی از اهداف مهم این فراخوان و دوره مقاله نویسی این است تا بصورت عملی به شرکت کنندگان کمک نماید با فرا گیری دانش حقوق اساسی تطبیقی و تخصص یابی در یکی از قوانین اساسی کشورها به ترجمه و انتشار یک مدخل قابل تطبیق از قانون اساسی کشور انتخابی، یک مقاله تطبیقی فارسی از موضوعات حقوق اساسی در مقایسه و تحلیل با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و یک مقاله و متناظر با آن مقاله دیگری به زبان انگلیسی با همکاری مشترک تدوین و منتشر نمایند.

تمامی مراحل این دوره زیر نظر دکتر علی شیروانی، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه شمالغربی شیآن و ویراستار کانال و وبلاگ گاهداد و برگزار می گردد.

·      هزینه ثبت نام و شرکت در دوره برای پذیرفته شدگان: ده میلیون ریال می باشد.

·      پنج هزینه پژوهشی(فاند و بورسیه) بصورت معاف از پرداخت هزینه دوره در نظر گرفته شده است.

·      سه هزینه پژوهشی جهت کمک به پرداخت اقساطی هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده است.

·      جهت بررسی شرایط استفاده از هزینه‌های پژوهشی، نامه‌ای‌ بصورت جداگانه ضمیمه رزومه و نامه پوششی خود نمایید.)

·      مهلت ارسال درخواست همکاری: 30 مهر 1400

·      مهلت ثبت نام در دوره: 15 آبان 1400

·      شروع همکاری و آغاز دوره: آذر 1400

در صورت داشتن هرگونه سوال با شناسه تلگرام تماس حاصل نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی