گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

روز قانون اساسی اندونزی

روز قانون اساسی جمهوری اندونزی برابر است با 18 آگوست 1945[27 تیر 1324]  که به طور اتفاقی با تسلیم بدون قید و شرط ژاپن به متفقین در ۱۵ اوت ۱۹۴۵ پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مصادف شده است. تا پیش از این، جزایر اندونزی تحت حاکمیت هلند بود و طی اعلامیه ای رسمی اعلان استقلال رسمی که از چند ماه پیش به دقت برنامه‌ریزی شده بود، در روز جمعه ۱۷ آگوست ۱۹۴۵ در ساعت ۱۰ مقاومت سیاسی و نظامی در برابر نیروهای هلندی و غیرنظامیان طرفدار هلند، اعلام شد. 

این سند توسط احمد سوکارنو که با نوشتار قدیمی هلندی به نام سوئه کارنو امضا می‌کرد امضا شد و محمد حتا که بعنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شد نیز روز بعد (در ۱۷ اوت ۱۹۴۵) آنرا امضا کرد.

 جمهوری اندونزی کشوری است مرکب از جزیره‌های بسیار که در مجمع‌الجزایر مالایا بین هندوچین و استرالیا قرار گرفته‌است. پایتخت آن جاکارتا است. اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا و با جمعیتی قریب به 238 میلیون نفر مسلمان، پرجمعیت ترین کشور مسلمان محسوب می شود. پس از آن به ترتیب جمهوری اسلامی پاکستان با 172 میلیون جمهوری هند و جمهوری خلق بنگلادش با 161 میلیون نفر جمعیت مسلمان، پرجمیعت کشورهای مسلمان نشین محسوب می شوند.

قانون اساسی جمهوری اندونزی دارای ۳۷ اصل است که اصل اول آن اشعار می دارد:

1- دولت اندونزی یک دولت واحد و دارای شکل جمهوری خواهد بود.

2- حاکمیت از آن ملت بوده و توسط مجلس نمایندگان اعمال خواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی