گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نخستین شعبه ایرانی مرکز حقوق عمومی اروپا در ایران پانزدهم بهمن با حضور رئیس مرکز حقوق عمومی اروپا سفرای یونان و فرانسه در ایران جمعی از معاونان ، اساتید ، حقوقدانان ، پژوهشگران و دانشجویان در محل دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز مذکور گفت : گشایش شعبه ایرانی حقوق عمومی در دانشگاه شهید بهشتی را به فال نیک گرفته و امیدوارم بتوانیم در ادامه همکاریهای بین المللی در این حوزه موفق باشیم .

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با اشاره به بنیان های فکری وعقیدتی در ایران اسلامی تاکید کرد: ما برمبنای نگرش و عقیده مان برای انسان و کرامت انسانی و حقوق عمومی ارزش خاصی قائل هستیم و این چنین فعالیت هایی در راستای ارج نهادن به منزلت انسان صورت می گیرد.

پرفسور فلوگایتیس رئیس مرکز حقوق عمومی اروپا با اشاره به سطوح مختلف همکاری بین مرکز مذکور و سازمان ها و نهادهای ایرانی گشایش این مرکز را حاصل چندین سال همکاری عنوان کرد.

وی ضمن معرفی مرکز حقوق عمومی اروپا گفت : پایگاه و مقر این مرکز در یونان قرار دارد ولی گستره فعالیت و همکاریهای آن به صورت بین المللی و شامل تمام کسانی است که در حوزه حقوقی فعالیت می کنند . شخصیت ها و مقام های بلند پایه اروپایی در سطوح مختلف در آن همکاری و فعالیت دارند.

پروفسورفلوگایتیس یکی از اهداف این مرکز را تولید علم و شناخت عنوان کرد و گفت در همین راستا این مرکز در 17 سال گذشته اقدام به چاپ مجله حقوق عمومی ، انتشار بیش از 100 عنوان کتاب و برگزاری همایش ها و سمینارهای متعددی کرده است .

رئیس مرکز حقوق عمومی اروپا ضمن برشمردن دستاوردهای این مرکز گفت: انجام اصلاحات در اروپای مرکزی ، راه اندازی بهترین دوره کارشناسی ارشد حقوق عمومی در استانبول ، ایجاد مدرسه عالی در بوسنی و هرزگوین از آن جمله است .

پروفسور فلوگایتیس با اشاره به سنت بزرگ حقوقی در این مرکزگفت : ما می دانیم که همه چیز را نمی دانیم . کشورها و قلمروهای دیگری وجود دارند که به آنها احترام می گذاریم .

وی در ادامه افزود: تاریخ یونان یک گفتگوی هزارسال با ایران دارد و گفته می شود تاریخ تمدن جهان تا اندازه ای مدیون این گفتگو است و احترام متقابلی بین این دو فرهنگ وجود دارد.

دکتر اردشیر امیر ارجمند رئیس مرکز ( صلح ، دموکراسی و حقوق بشر ) نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز گفت : با انعقاد قراردادی در سال 84 بین دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و مرکز حقوق عمومی اروپا مقدمات راه اندازی شعبه این مرکز در ایران مهیا شد که امروز شاهد به بار نشستن تلاش ها و فعالیت ها در این مدت هستیم .

وی ضمن اشاره به حضور اساتید و دانشجویان دوره دکتری در جلسات دوره های آموزشی این مرکز ، افزایش تبادل نظر ، کسب تجربه و آگاهی را از دستاوردهای آن دانست .

در پایان نشان دانشگاه شهید بهشتی به رسم یادبود توسط دکتر طهرانچی به پروفسورفلوگایتیس رئیس مرکز حقوق عمومی اروپا ، دکتر مرکوری اس کارافتیا آس سفیر یونان در ایران و برنارد پلتی سفیر فرانسه در ایران اهداء شد.

 


1385/11/15
  • Ali Shirvani

نظرات  (۲)

به سلامتی...
بالاخره ما از دنیای وب خداحافظی کردیم! روی شب نوشته ها آخرین یادداشت را میتوانی تا قبل از شنبه بخوانی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی