گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

رویداد های حقوق اساسی-14 آبان 1394

 

1-               جمهوری ترکیه:                                                             

رهبران حاکم ترکیه، تلاش ها برای بازنگری در قانون اساسی را آغاز کردند. پس از آنکه حزب عدالت و توسعه مجددا اکثریت پارلمانی را در انتخابات عمومی یکشنبه پیشین بدست را آورد؛ احمد داود اوغلو، نخست وزیر، احزاب سیاسی این کشور را برای اتحاد و موافقت بر یک قانون اساسی جدید فراخواند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور نیز که خواهان گسترش اختیارات ریاست جمهوری و چرخش از نظام پارلمانی تشکیل دولت است، فراخوان خود برای قانون اساسی جدید را دوباره اعلام نمود و مدعی گردید، نتایج انتخابات، فرمانی عمومی به پیشنهادهای وی است.

2-               جمهوری مالدیو:                                                                      

مالدیو، متهم به کوتاهی در حقوق اساسی شد. رئیس جمهور مالدیو، عبدالله یامین، وضعیت اضطراری در این کشور اعلام نمود که به نظر می رسد دلیل آن، خنثی کردن صف آرایی نیروهای مخالف برای آزادی رهبر زندانیشان محمد ناشید(رئیس جمهور پیشین) می باشد. اعلام وضعیت اضطراری سبب تعلیق هشت مقرره قانون اساسی مربوط به آزادیهای مدنی می گردد و مورد انتقاد سازمان ملل و بریتانیا قرار گرفته و درخواست کرده اند تا وضعیت اضطراری لغو و ناشید و دیگر زندانیان سیاسی آزاد شوند.

English

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی