گاهداد

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

نگاه تطبیقی و فراملی به مفاهیم مشترک حقوق بین الملل و اساسی

گاهداد

گاهداد به ترجمه و انتشار اخبار بین المللی حقوق اساسی شامل آرای دادگاه های قانون اساسی و عالی، معرفی کتب، مقالات، فراخوان و بورسیه های بین المللی می پردازد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

رویداد های حقوق اساسی-07 آبان 1394

1-               جمهوری فدرال دموکراتیک نپال:

                                                                            

نپال اولین رئیس جمهور زن تاریخ خود را انتخاب کرد؛ یکماه پس از انتشار قانون اساسی جدید، مجلس نپال، خانم بدهیا دوی بانداری(Bidhya Devi Bhandari)، فعال حقوق زنان و وزیر دفاع پیشین را به عنوان رئیس جمهور جدید کشور و اولین رئیس جمهور زن نپال برگزید. در سخنرانی به مناسبت پذیرش این سمت، وی تعهد خود به قانون اساسی جدید را با حمایت از استقلال و حاکمیت سرزمینی نپال بیان کرد.

2-               جمهوری ارمنستان:

                                                                                                 

پیشرفت ها در پیشنویس بهسازی قانون اساسی ارمنستان ادامه دارد. کمیسیون اروپایی دموکراسی از طریق قانون که بیشتر با عنوان کمیسیون ونیز شناخته می شود، عقیده دارد که این پیشنویس قانون اساسی دربردارنده شاخص های دمکراتیک بین المللی است. پیشنویس یادشده، در دسامبر پیش رو به همه پرسی گذاشته خواهد شد.

3-               جمهوری کنگو:

                                                                                                 

کنگو همه پرسی قانون اساسی خود را، سه شنبه پیشین برگزار کرد. این همه پرسی  فراگیر حمایت قریب به اتفاقی از بهسازی قانون اساسی که محدودیت های دوره ریاست جمهوری را برای رئیس جمهوری کنونی دنیس ساسو نگسو(Denis Sassou Nguesso) را برطرف می کند و به وی اجازه می دهد برای بر سوم پیاپی در این مقام باقی بماند. مخالفین، درخواست ابطال این همه پرسی را کرده اند و کمپین "نافرمانی مدنی" برای فشار بر عقب نشینی دولت از همه پرسی را براه انداخته اند.

English

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی